סטנד-אפ קומידי

סטנד-אפ קומידי הינו טכניקה של שחקן קומית הנעשית מול קהל חי המדבר איתם ישירות. השחקן שמבצע טכניקת משחק מסוג זה נקרא סטנד-אפיסט. סוג זה של משחק חי מול הקהל כולל לרוב אוסף של בדיחות קצרות העוסקות בנושאים חברתיים, פוליטיים ודתיים שלרוב מחקה מפורסמים רבים כמו שחקני טלוויזיה, חברי כנסת, אנשי דת, אנשי עסקים ועוד… בצורה מצחיקה וקומדית אשר מבוססת לעיתים קרובות על דיאלוג מאולתר שעושה אותו השחקן מיוחד ומקורי.

משחק זה התחיל בפעם הראשונה באנגליה ועבר משם לארה"ב ומשם למדינות העולם האחרות, עם התפתחות הטכנולוגיה והתקדמות העולם החלו סטנד אפיסטים להופיע בטלוויזיות, רשתות האינטרנט, אתרים מיוחדים ועוד על מנת להעביר מסרים מיוחדים בצורה קומית ומצחיקה. השחקן הוא היחידי שמשתתף במשחק הזה עומד לו על אחת הבמות בלי כל תפאורה ומתחיל בדיבורים שהם מעין ביקורות ונאום ארוך של לעג ועקיצות מצחיקות אודות אנשים מיוחדים שמציג מה שבאמת קרה ובצורה מצחיקה מול הקהל בהופעה חיה ומנסה לשתף אותם במשחק הקומידי שלו.

סוג זה של משחק מצריך הרבה יצירתיות וידע רב למה שקורה בעולם לכן מי שכן מצליח לעמוד מול קהל ומעביר קטעי סטנד-אפ זהו אדם מאד מוכשר, אינטלגנטי ויצירתי שאינו סתם מצחיק ויודע לדבר. ישנם עד היום אנשים שלא מכירים מה זה סטנד-אפ וכמה זה קשה למי שצ=מציג אותו כי הוא צריך לחיות את הדמות שהוא מחקה וכל מה שמתרחש ביומיום בכל תחום. זהו נקרא משחק בידור אשר במדינת ישראל התחיל להתפתח בסביבות שנות ה 60 כאשר היו אז מופיעים אחרי שטקסט הי כתוב מראש וידוע בעל פה.

אתם בטח זוכרים או שמעתם על ה"קומדי סטור", "זהו זה" , וכמובן השחקן והאמן דודו טופז ז"ל שהיה "הראשון בבידור", "פספוסים" ו"צחוק מעבודה" ועוד…  אלו תוכניות קומדיות עם פינות מיוחדות של אומנים ושחקנים שידעו ליכלו להופיע על הבמה ולהעביר מופעי סטנד-אפ מיוחדים, מצחיקים שמשכו המון צופים כדי לשמוע ולראות את השחקן שמבצע מונולוג קימי על הבמה מול אנשים וקהל בהופעה חיה.

VN:F [1.9.11_1134]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)